تحقیق شاخص ها و سیاست های جمعیتی در ایران
نوشته شده توسط : زپو

 تحقیق شاخص ها و سیاست های جمعیتی در ایران


ابن تحقیق در فرمت وردword و در 44 صفحه میباشد

سياست‌هاي کنترل جمعيت در کشورهاي توسعه يافته و در حال توسعه مورد نظر قرار دارد. کشورهاي توسعه يافته سياست‌هاي کاهش جمعيت را در سال‌هاي اخير به کشورهاي در حال توسعه و توسعه نيافته پيشنهاد مي‌دهند. اين درحالي است که خود اين کشورها سياست‌هاي کاهش جمعيت را در گذشته انجام داده و در حال حاضر دچار مشکلات فراواني از لحاظ جمعيتي شده‌اند. در اين مقاله سؤال اصلي اين است که آيا سياست‌هاي کاهش جمعيت به نفع کشور ايران از جنبه‌هاي اقتصادي و اجتماعي خواهد بود يا خير. بدين منظور از روش تحليل داده‌ها و توصيف آنها استفاده شده است تا سوال مورد نظر تحقيق را مورد ارزيابي قراردهيم.

بدين منظور ابتدا وضعيت موجود کشور از لحاظ جمعيتي را مطرح نموده ايم و سپس عوامل مؤثر بر جمعيت و حركات جمعيتي از قبيل باروری و موالید و مرگ و میر را مورد بررسي قرار داده‌ايم. سپس شاخص‌هاي جمعیتی در ايران و جهان همانند شاخص‌هاي زاد و ولد، شاخص‌هاي مرگ و مير، شاخص‌هاي ازدواج و طلاق و هرم سنی جمعیت ايران و جهان مورد بررسي قرار گرفته است. سپس سیر رشد و سياست‌هاي كنترل جمعيت در ایران و جهان ارائه شده و در ادامه آن برخي از شاخص‌هاي آماري جمعيتي در ايران علاوه بر شاخص‌هاي قبلي ارائه شده است.

در صورتي که کشورهاي در حال توسعه مانند ايران، نرخ نزولي رشد جمعيت خود را کنترل ننمايند، در چند سال آينده به مشکل بزرگ پيري جمعيت و کاهش خطرناک جمعيت روبرو خواهند شد كه هزينه زيادي را براي اقتصاد كشور به دنبال خواهد داشت. البته افزايش جمعيت به تنهايي مشكلات زيادي از قبيل فقر و عدم تحقق عدالت اجتماعي را در صورت عدم تطابق رشد جمعيت و رشد اقتصادي به دنبال خواهد داشت. لذا رشد اقتصادي و افزايش جمعيت دو بال يك پرنده و لازم و ملزوم يكديگر هستد

خرید و دانلود  تحقیق شاخص ها و سیاست های جمعیتی در ایران






:: برچسب‌ها: تحقیق , شاخص , ها , و , سیاست , های , جمعیتی , در ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 شهريور 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: